جستجو
Close this search box.
سبد خرید

شرکت های پیشرو جلبک

پرورش جلبک

شرکت های پیشرو در فناوری جلبک

درتولید جلبک (اسپیرولینا ) آمریکا ،هند ، تایلند و .. قطعا پیشتاز هستند اما در حوزه فناوریهای جلبک اسپیرولینا و … نام شرکتهای اسراییلی  را باید ذکر کرد .
شرکتهای اسراییلی با تحقیق ویژه بر فناوری های مرتبط با جلبک توانسته اند در جهان جز بهترینها باشند .شرکتهای اسراییلی خود را امپراطوری حوزه فناوری جلبک می دانند .

۸ شرکت اسراییلی در صدر این حوزه قراردارند که هر یک را به طور مجزا تشریح خواهیم کرد

اولین شرکت : transalgae

شرکت ترنس آلگا یک شرکت بیوتکنولوژی اسراییلی در سال ۲۰۰۸ با هدف تولید سوخت بیودیزل مقرون به‌ صرفه از جلبک‌ها تأسیس شد. این شرکت ،  جایگزینی با ارزش بالا برای جلبک‌های مهندسی شده پیدا کرد .
این فناوری هم اکنون برای تولید خوراک زیست‌توده به حیوانات از جمله ماهی و مرغ استفاده می‌شود، اما می‌تواند در آینده راهی برای دارورسانی برای انسان‌ها باشد. جلبک‌های رشد یافته در این شرکت تاکنون عمدتاً برای اهداف تحقیق و توسعه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
این محصولات رشد ماهی‌ها را در مزارع آبزی‌پروری سرعت می‌بخشند این شرکت هم چنین نگاه ویژه ای به ساخت واکسن  و انواع حشره کشها با فناوریهای جدید بر پایه جلبک دارد

دومین شرکت :aquanos

شرکت آکوانوس در زمینه سیستم تصفیه پساب با صرفه جویی در مصرف انرژی با استفاده از جلبک فعالیت می نماید و در سال ۲۰۱۵ موفق که دریافت عنوان cleanvest cup برای بهترین شرکت نوآورانه و استارتاپ در کنفرانس watec شد .
سیستم تصفیه فاضلاب این شرکت توانسته تا ۹۰ درصد انرژی کمتری از کارخانه های تصفیه پساب هوازی معمولی استفاده کند که بیو گاز تولید می کند .

سومین شرکت :qualitas health

میتوان تنها شرکت در تولید امگا۳ پایدار در جهان از جلبک دانست که در سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را با تاسیس شرکت آغاز نموده اند .امگا۳ موردنیاز را بیشتر افراد با مصرف ماهی تامین می کنند که ماهی آن را از جلبکها دریافت میکند .
حذف ماهی بعنوان واسطه در صورت قابل مقایسه بودن قیمت و جذب خوب مواد مغذی توسط انسان معنادار است . علاوه بر این بخش زیادی از جلبکها را پروتئین تشکیل میدهد که یک مااده بسیار باارزش است .
جالب است بدانید این شرکت مزارع سطح کشت خود را در مکزیک و تگزاس ایجاد نموده است و تصمیم دارد درسال ۲۰۲۱مجموع این مزارع را به ۴۵۰ هکتار برساند

چهارمین شرکت : algatechnologies

 .شرکتی که در سال ۱۹۹۸ درصحرای arava اسراییل تاسیس و کار خود را آغاز کرد.این مزرعه در یکی از خشک ترین مناطق کره زمین تاسیس شده است .
از برجسته ترین تولیدکنندگان آستاگزانتین است و بزرگترین تاسیسات فتوبیوراکتور در جهان را دارد با ۶۰۰ کیلومتر فتوبیوراکتور

شرکت آلگاتک بطور تخصصی بر ریزجلبک هماتوکوکوس(برند astapure) فعالیت میکند .
این ریز جلبک یکی از قوی ترین آنتی آکسیدانها را دارد .شرکت آلگاتک رکورد میزان تولید این ریزجلبک را در جهان دارد

ثابت شده است که آستاگزانتین برای بینایی ،سیستم ایمنی و بافت پوست مفید بوده و از تاثیرات تشعشات و پیری محافظت می کند . این شرکت در سال ۲۰۱۳ تاسیس و از سال ۲۰۱۸ میزان تولید خود را تا دوبرابر افزایش داده و درحال یافتن گونه های جدیدی میکروجلبکی با مواد فعال زیستی است .

پنجمین شرکت :nature beta technologies

بزرگترین و قدیمی ترین شرکت تولید کننده جلبک در اسراییل است  از سال ۱۹۸۹ این شرکت درحال کشت گونه dunaliella bardawil است که یکی از جلبکها غنی بتاکارتن است .
جلبکها در استخرهای بزرگ باز کشت شده و سپس با سانتریفیوژ برداشت می شوند جلبک ها به یک پودر خشک بتاکاروتن نارنجی برای غذاهای بهداشتی دارویی و آرایشی و مکمل های غذایی تبدلی می شوند

 ششمین شرکت :frutarom

این شرکت در سال ۲۰۰۳ با هدف کشت میکروجلبک به عنوان منبعی برای تولید انواع مواد فعال زیستی تاسیس شد از آنجا که این شرمت هزاران مشتری در سراسر جهان دارد میتواند خیلی سریع و راحت بازار جهانی جلبک راه یابد

هفتمین شرکت : algalo

شرکت آلگالو روش منحصر به فردی برای کشت ،برداشت و پردازش کارآمد طیف گسترده ای از میکروجلبکها ایجاد کرده است .
اخیرا سرمایه گذاری انجام شده این شرکت را به یک مرکز زیست فناوری برای تولید و استفاده از میکروجلبک درصنایع غذایی و مواد آرایشی و بهداشتی تبدیل کرده است .

هشتمین شرکت :univerve

شرکتی که با هدف گسترش مزارع میکروجلبک در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد . این شرکت ، میکروجلبک را بعنوان ماده اولیه برای بسیاری از صنایع موجود مانند مواد غذایی،خوراکی و سوخت تولید می کند .
نخستین مزرعه این شرکت درحال تولید زیست توده غنی از امگا ۳ برای مکمل های غذایی و صنایع خوراکی است

 

Related posts

registration

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کاربر محترم ضمن عرض تشکر از اینکه مرکز آموزشی آبزی پروران کیهان را انتخاب نموده اید، در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.