جستجو
Close this search box.
سبد خرید

روغن زالو و طرز تهیه آن

روغن زالو

روغن زالو و طرز تهیه آن

روغن:

دسته‌ای از مایعات است که اغلب با آب مخلوط نمی‌شوند و به دلیل آن که چگالی آن‌ها کمتر از آب است، روی آب شناور می‌مانند. اصولاً روغن به چربی اطلاق می‌شود که در دمای اتاق به حالت مایع در آید بجز روغن نباتی و روغن حیوانی که جهت مایع شدن دما بالاتر نیاز دارند . زیرا روغن حاوی مقدار زیادی چربی اشباع نشده‌است، در دمای اتاق مایع می‌باشد. روغن‌ها انواع مختلف دارند.۱-خوراکی ۲- غیر خوراکی یا صنعتی
پس تا اینجا فهمیدیم که روغن ها از نظر طریقه ی مصرف٢ نوع هستن ؛ خوراکی و غیر خوراکی.
روغن های خوراکی تاثیرات خود را بر بدن با استفاده از سیستم گوارشی اعمال می نمایند.
روغن های غیر خوراکی هم از طریق جذب روزنه های پوستی وارد سیستم بدن میشوند.که بیشتر جنبه درمانی دارند
نکته: روغن های خوراکی میتوانند روغن هایی با جذب پوستی بسیار خوبی باشند.

روغن های پایه :

روغن های پایه قدرت نفوذ به پوست را دارند .روغن های پایه همچنین توان حمل ذرات ریز دانه را همراه خود به داخل پوست دارند و میتوانند رنگ دانه ها،مواد دارویی، و یا حتی میکروب یا قارچ و باکتری را همراه خود به داخل پوست و بدن ببرند!

زالو:

مثل دیگر حلقوی‌تباران زالو حیوانی بندبند است،و همانطور که از خراطین روغن فرآوری میکنند زالو هم چنین قابلیتی را دارد که اثرات درمانی آن هم مانند خراطین می باشد .اما زالو قبل از اینکه روغن گیری شود یک سری اقدامات باید انجام شود :

کدام قسمت های بدن زالو محل تجمع باکتری ها و میکروب ها میباشند که قبل از ساخت روغن باید کاملا پاکسازی بشوند؟
جواب :فک و دندان های زالو، ابتدای دهانه ی روده ها و قسمت خارجی پوست .

نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که روغن زالو جهت درمان میخواهد استفاده گردد پس استانداردهای بهداشتی را خواهشا رعایت کنید تا منجر به اثرات منفی نشود .وبا حوصله اقدام به درست کردن روغن نمایید .

بهترین روغن های پایه:
برای مزاج های گرم کنجد و برای مزاج های سرد زیتون می توانید استفاده نمایید .


پاکسازی زالو :
خوراک و تغذیه ی اصلی زالو خون میباشد.
•این جمله یعنی امکان وجود هر میکروبی در بدن زالو وجود دارد،یعنی ممکن ناقل هر گونه بیماری باشد.
•گفتیم فک و دندان های زالو، ابتدای دهانه ی روده ها و قسمت خارجی پوست قسمت های مشکوک به آلودگی در کالبد زالو هستند.
زالوی خشک از تلفات زالوی مرده بدست میاد زالویی هم که مرده قطعا مریض بوده و در بدنش آلودگی داشته است پس مراحل سختی رو پیش رو خواهیم داشت.
مراحل پاکسازی کامل زالوی خشک جهت تولید روغن زالو:
روش معمول: بادکش و سر زالو باتیغ جدا میشه خون داخل بدن کامل تخلیه میشه روی یک تیکه پارچه قرار داده میشه و خشک میشه.از حریر،توری هم می توان استفاده کرد

آیا آلودگی ها از بین میره اینجوری؟ خیر، در بهترین حالت ١٠٪‏ از کلّ راه طی شده .
در بازار فروش اصطلاحاً به این نوع زالوی خشک زالوی خشک روده شور یا روده شسته میگن که قیمتش هم خیلی بالاست و دوستان دلّال همیشه حاضر در صحنه سود های بسیار خوبی رو با توجه به بی اطلاع بودن ما به جیب میزنن.

چه نوع زالویی را خشک کنیم  :
حالت اول : تلفات زالو 
حالت دوم : زالوهای خرسی و پیر


حالت اول:

یک جفت دستکش لاتکس دستتون کنین یک ماسک هم روی دهان و بینیتون بذارید.
با یک تیغ جراحی بادکش و سر زالو رو جدا کنید ؛ با این کار از شر باکتری های فک و دندون های زالو خلاص شوید .

با تیغ جداره ی بدن زالو رو باز کنید یا به اصطلاح عامیانه شکمشو سفره کنید. زالو رو کاملا باز کنید و زیر آب ولرم شستشو بدید تا هیچ آثاری از خون لخته شده،موکوس و ترشحات داخل بدن باقی نمونه. سپس داخل محلول آب نمک غلیظ بمدت 20 دقیقه قرار دهید . مرحله بعدی خشک کردن زالو می باشد .

خشک کردن زالو  
بهترین روش خشک کردن قرارر دادن زالو ها روی یک توری پلاستیکی که از بالا و پایین امکان عبور هوا رو داره و خیلی خوبه که زیر نور آفتاب صورت بگیرد.
روند خشک کردن زالو بسیار مهم است زیرا اگر مدت آن طولانی مدت باشد زالو کرم زده و بوی تعفن می گیرد و از استفاده خارج  می شود . درمحیط مرطوب به هیچ وجه اقدام به خشک کردن نکنید . اطراف بخاری می تواند محیطی مناسب جهت خشک کردن زالو باشد . فن و یا باد ملایم هم می تواند پروسه خشک کردن زالو را تسریع بخشد . 
 
 حالت دوم
شما در این حالت مقداری زالو خشک دارید که فاقد کیفیت و آلوده میباشد و قصد دارید تا آلودگی ها را از بین ببرید.
یک جفت دستکش لاتکس دستتان کنید و یک ماسک روی دهان و بینی خود بگذارید.
با یک قیچی زالو های خشک شده را به قطعه های ١ سانتی متری برش بزنید.
داخل یک ظرف پر از آب بریزید . مانند مرحله ی اول زالو را خون زدایی و ضدعفونی نمایید 
 وقتی که دیگر آثار خون و بوی بد را مشاهده نکردید میتوانید همانند مرحله ی اول زالوی خود را خشک کنید.
تا این مرحله روش اصولی و بهداشتی(خانگی) خشک کردن زالو را یاد گرفتیم در مرحله ی بعدی به روش های سنّتی ، درست و نادرست تولید روغن زالو میپردازیم.

تولید و ساخت روغن زالو:

مراحل تولید روغن به شرح ذیل میباشد: به دو روش عمل روغن گیری انجام می شود : روش اول دم کردن  – روش دوم بن ماری

روش اول : دمی
ابتدا روغن پایه و میزان آن را باید مشخص نمایید . توصیه ما روغن زیتون می باشد چون طبع معتدل دارد . در این روش به ازای هر 1 گرم پودر زالو ، 5 گرم روغن زیتون در نظر بگیرید . 
ابتدا روغن را گرم کرده (به مرحله جوش نرسد ) سپس به آرامی پودر زالو را اضافه می کنید  و شعله را کم می کنید و می گذارید 30 الی 60 دقیقه با شعله کم به اصطلاح دم بکشد .بهتر است این روش را در محیطی خارج از منزل انجام دهید چون بو دارد .
در این روش برخی آب هم اضافه می کنند . نصف میزان روغن پایه می توانید آب بریزید بطور مثال 5 لیتر روغن 2.5 لیتر آب می ریزند و پس از آن که پودر را اضافه کردن می گذارند تا آب اضافه شده تبخیر شود و پس از تبخیر آن پروسه روغن سازی به اتمام می رسد.

روش دوم : بن ماری

در این روش عمل روغن گیری با حرارت غیرمستقیم انجام می گیرد . برای این منظور از بطری های شیشه ای عسل و یا ترشی استفاده می کنید . داخل بطری را روغن و پودر را می ریزید . (در این روش میزان حجم زوغن پایه به پودر زالو می تواند بیشتر باشد مثلا به ازای هر 1 گرم پودر زالو ، 7گرم روغن پایه بریزید . )
پس از قراردادن پودر و روغن ، بطری های شیشه ای را  داخل یک قابلمه می گذارید و آب اضافه می کنید و شعله را روشن می کنید . تا جوش بیاید و درصورت تبخیر آب مجدد به قابلمه آب اضافه می کنید . مدت زمان آن هر چقدر بیشتر باشد کیفیت روغن زالو افزایش می یابد . این روش را می توانید تا سه روز انجام دهید .( روش بن ماری را داخل سالن پرورش و یا خانه می توان انجام داد ) 
پس ازاتمام پروسه ،مرحله بعد صاف کردن آن است .

دو روش را می توانید پس ازاتمام حرارت دهی از حریر یا توری عبور دهید و صاف کنید و داخل بطری بریزید اما توصیه ما این است که روغن را با تفاله آن نگه دارید و هر زمان قصد مصرف آن را داشتید آنرا را صاف کنید . این اقدام باعث افزایش عیار و خلوص روغن شما می شود .

روغن زالوی اصل:
بوی نسبتا تندی دارد ولی بد بو نیست بوی غالب همان بوی روغن پایه و بوی زالوی خشک است ولی به هیچ عنوان بوی تعفن و خون نمیدهد.
رنگ روغن زالو هم همان رنگ روغن پایه ولی کمی زرد تر و خاکستری تر میباشد، و کاملا شفاف و بدون لای است.
هنگام استفاده روی بدن علاوه بر حس چرب بودن مقداری حس چسبندگی را روی پوست احساس میکنید.
بسیار سریع و آسان جذب میشود.

  • نشانه های روغن زالوی تقلبی یا بی کیفیت یا الوده:

حتما روغن را در بسته بندی شفاف و شیشه ای خریداری کنید اگر بسته بندی کدر یا غیر شیشه ای بود و روغن داخل و رنگ آن دیده نمیشد از خریداری محصول جداً خود داری کنید.
اگر رنگ روغن حتی ذره ای به رنگ قرمز تمایل داشت و یا در روغن ذرات شناور وجود داشت یا روغن اندکی کدر بود و شفاف نبود از استفاده محصول جداً خود داری کنید.
اگر محصول حتی اندکی بوی بد،ترشی، و فساد داشت از استفاده جداً خودداری فرمایید.

موارد مصرف روغن زالو:

•حجم عضلات و رفع تَرَک های ناشی از فشار وزنه.
•حجم بافت های اسفنجی.
•رفع ترک ناشی از بار داری و درمان قطعی ترک های پوستی. درمان موخوره.
•شفافیت پوست.
•حجم فوری لب و باسن.
•رضایت،تقویت جنسی.

عوارض روغن زالو :

روغن زالو را برای محل هایی که بطور مستقیم با خون انسان در ارتباط است مصرف نکنید !
زیرا این روغن برای استعمال موضعی در نظر گرفته شده است و استفاده از ان فقط بر روی پوست پیشنهاد میگردد . در صورت تماس با ناحیه هایی که ارتباط مستقیم با خون انسان دارند ممکن است ناحیه مورد نظر ایجاد جوش شود .

روغن زالو برای استفاده موضعی است و نباید به داخل دهان ها و چشم ها برخورد نماید .
بسیاری از خانم ها روغن زالو را برای نواحی اطراف لب و یا چشم ها استفاده میکنند .
دقت کنید که این روغن عمل حجم دهی را به این نواحی به خوبی انجام میدهد اما دقت گردد که از خوردن روغن یا ارتباط با چشم جلوگیری شود .


در صورت تماس با دهان کافیست دهان را اب ولرم بشویید .
 با اینکه تماس با دهان روغن زالو موجب خطری نمیشود و شامل عوارض روغن زالو نیست اما بدلیل روغن گیری خراطین از زالو ممکن است چندان خوشایند نباشد .
در صورتی که این روغن با چشم تماس پیدا نمود کافیست چشم را با آب ولرم و یا قطره اشگ مصنوعی بشویید عمدتا روغن زالو به خودی خود عوارضی را به دنبال نخواهد داشت .
عمده عوارض روغن زالو هنگام ماساژ های اشتباه صورت میگیرد .
به عنوان مثال افراد آنقدر الت تناسلی مردانه خود را فشار میدهند که دچار شکستگی پنیس میشوند و همانطور که گفته شد بیشتر عوارض مربوط به عوارض استفاده از روغن زالو است

جهت خرید روغن زالو با خلوص بالا می توانید به هلدینگ کیهان تماس بگیرید 

Related posts

registration

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کاربر محترم ضمن عرض تشکر از اینکه مرکز آموزشی آبزی پروران کیهان را انتخاب نموده اید، در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.